25 juni 2007

Wat doet die helicopter boven het Rivierenhof?

'Wat doet die helikopter toch boven ons hoofd?' Mieke Vogels ziet en hoort nu al weken aan een stuk elke woensdagnamiddag een helikopter boven Deurne cirkelen. 'Niemand weet waarom of in wiens opdracht die vluchten gebeuren', aldus de politica, die als bewoonster van een dakappartement op de Turnhoutsebaan bevoorrecht getuige is van de vliegkunsten.
'Eind vorig jaar al vroeg ik toenmalig Veiligheidsschepen Dirk Grootjans om een verklaring, maar die kon hij mij niet geven. Aangezien ik nu in de districtsraad zit, hoopte ik van voorzitter Frank Geudens een antwoord te krijgen, maar ook die kon me niet wijzer maken. De stad had hem weggestuurd met de boodschap dat dit geen districtsbevoegdheid is.'

Vogels is nu van plan om via de Groen!-collega's in de gemeenterad burgemeester Janssens te interpelleren over de woensdagmiddagvluchten in Deurne.

Districtsvoorzitter Frank Geudens heeft een prijs beloofd voor wie het raadsel kan oplossen.

Geen opmerkingen: