16 augustus 2009

Wat zegt Deurnenaar Warre Borgmans over de Lange Wapper?















Klik op de foto voor de video.
Uit De Morgen van 14 augustus:
"Warre Borgmans, acteur: Het verhaal over hoe het ontwerp voor de brug er is gekomen lijkt vrij verdacht.
"Waarom ik heb deelgenomen? Er is al zolang commotie over de Lange Wapper en ik vind het verhaal over hoe het ontwerp voor de brug er is gekomen vrij verdacht. Bovendien heb ik bijzonder veel sympathie voor vzw Ademloos en stRaten-Generaal. Ik vind het niet oninteressant om in echt belangrijke dossiers het volk te raadplegen, al mag dat natuurlijk ook niet te vaak gebeuren. Politici worden immers geacht zelf de knoop te kunnen doorhakken. Maar dit dossier sleept nu al zolang aan, en er is volgens mij zoveel gemotiveerde weerstand, dat ik niet getwijfeld heb om een boodschap in te spreken.

"Ik ga zeker stemmen. Ik denk persoonlijk niet dat mijn filmpje andere mensen zal motiveren om te gaan stemmen, maar ik ben toch wat idealistisch en naïef. Je krijgt onmogelijk iedereen mee, maar veel mensen kijken echt wel verder dan hun neus lang is. Als ik vergaderingen van stRaten-Generaal bijwoon, zijn de opmerkingen van zogenaamde 'leken' ook altijd heel onderbouwd."