06 november 2009

BAM zet werfcommunicatoren in bij trambaanverlenging

In Deurne wordt tramlijn 10 doorgetrokken tot aan Fortveld in Wijnegem en er wordt een nieuwe tramstelplaats gebouwd bij de Makro.
"Het gaat om ingrijpende werken die de komende drie jaar heel wat hinder veroorzaken", zegt Frank Colman. "Het is belangrijk dat alle betrokkenen goed op de hoogte zijn van de voortgang van de werken."

De 43-jarige Frank Colman is werfcommunicator in Deurne en werkt voor de BAM. "Elke woensdagnamiddag zijn wij op onze werf aanwezig", vertelt hij. "Ook op andere momenten kan ik, op afspraak, naar de werf komen."

Colman heeft een werfkeet ter hoogte van de school aan de August Van de Wielelei. "Naargelang de werkzaamheden opschuiven, verhuist die mee."

Tussenpersoon

"Ik heb tot mijn vijfde in Deurne gewoond", vertelt Frank Colman. "Ik spreek de taal van de straat. Ik ben industrieel ingenieur scheikunde en werk nu twee jaar bij de BAM. Ik heb specifiek gesolliciteerd voor deze job. Wij zijn de tussenpersoon tussen de bevolking en de aannemer. Bewoners willen weten of ze met hun auto op hun oprit kunnen en handelaars vragen ons of hun leveranciers hun winkel kunnen bereiken. Klachten spelen wij door aan de aannemer en aan de projectingenieur. De riolering wordt vernieuwd hier op de August van de Wielelei. Een man zei dat er sinds kort water in zijn kelder staat. Er wordt nu onderzocht of dat met de werken heeft te maken."