12 januari 2008

Deurne wil hét Antwerpse sportdistrict worden

Walter in actie
Om te tonen dat het hen menens is om van Deurne hét Antwerpse sportdistrict te maken, stomen voorzitter Frank Geudens, en schepenen Walter Verbruggen (tweede van links op de foto) en Peter De Roeck zich klaar voor de Rivierenhofloop. Gisteren vond hun eerste loopsessie plaats.

Voor de nieuwe opleiding Jogging voor Beginners kan het district rekenen op de knowhow en het enthousiasme van Peter Fischer en Antwerp Athletic. ‘Alle deelnemers zullen na twaalf weken vlot vijf kilometer kunnen lopen. Vorig jaar schreven zich negentig Deurnenaars in. Het ziet ernaar uit dat we dit jaar naar 150 lopers gaan’, zegt een trotse Peter Fischer.
Walter Verbruggen, schepen van Cultuur en Ruimtelijke Ordening, speelde ooit niet onaardig volleybal, maar echt sportief was hij de laatste jaren niet meer. ‘Mijn conditie is niet zo slecht omdat ik bijna altijd de fiets neem als vervoermiddel, maar lopen is nieuw voor mij. Ik heb zopas in de solden een paar loopschoenen gekocht en een gele trainingsjack. Als mijn door artrose aangetaste rug het houdt, zal het wel lukken. Ik ga ervoor.’

Iedereen kan nog inschrijven voor de Jogging voor Beginners. Na de inleiding op 28 januari, zijn er telkens drie trainingsmomenten per week: maandag om 18.30 uur, donderdag om 20 uur en zaterdag om 9.30 uur. Aan de uitstekende tartanpiste van sportpark Ruggeveld zijn kleedkamers. Deelnemen kost 15 euro (opleiding, T-shirt en diploma inbegrepen). Inschrijven voor Jogging voor Beginners Deurne kan bij Peter Fischer van Antwerp Athletics, peter.fischer@pandora.be, 0476-21.94.83.

Geen opmerkingen: