De fietsersbond geeft hier een analyse van de fietsroutes die in het Masterplan 2020 werden opgenoomen. Zal hier het STOP-principe worden toegepast? (STOP is voorrang voor Stappers, Trappers, Openbaar vervoer, Privé vervoer in deze volgorde)
Lees hier het artikel (klik op de tekst of de titel van dit bericht voor het volledige bericht):
In de Nieuwe Antwerpenaar van december staan enkele kaartjes van grote fietsroutes die men in en rond de stad zou willen realiseren. 3 concentrische cirkels voor de fiets: het Ringfietspad langs de Ring, de Disctrictsroute door de districten, en een derde route doorheen de randgemeenten. Voor de Districtsroute zijn de plannen al tamelijk concreet, zo blijkt uit de overeenkomst tussen stad en districten van dit jaar.
In het Fietsrapport 2010 van Fietsersbond Antwerpen werd de ‘districtsroute’ grondig gescreend op fietsvriendelijkheid. Een route uit de fietskaart van de stAd. Een route waar wel wat werk aan is. En een route die ons bijzonder geschikt lijkt om het STOP-principe écht gestalte te geven.