18 februari 2014

Tweets van Groen Deurne over Oosterweel, BAM-tracé, mobiliteit

 

  1. Alsnog op korte termijn 2 v/d 5 alternatieven doorrekenen met gedifferentieerde tol kan procedureslag voorkomen
  2. Elisabeth Meuleman heeft gelijk: Meccano + slimme kilometerheffing werd NIET bestudeerd in MER. Groen pleit voor snelle actie
  3. Geretweet door
    "GDF-Suez rolt Belgie voor half miljard euro." Vergeleken met de miljarden die de Fransen met Dexia afschoven op Belgie een faits divers.
  4. Het BAM-tracé, infrastructureel geweld en het democratische draagvlak via
  5. "Dit houdt procedureel geen stand". MER zou MILIEU Effect Rapport moeten zijn, geen MOBILITEITS Effect Rapport
  6. Het cijfer: 7905 NOOIT minder passagiers per maand voor luchthaven Deurne. Schril contrast met overvloedig overheidsmanna voor luchthaven
  7. Geretweet door
    Wat weggestemd werd, wordt nu toch door onze strot en longen geduwd. Luttele tijdwinst gaat boven gezondheid in dit land
  8. Tolheffing Kennedytunnel (= afbetaald) moet nog groen licht krijgen van de Europese Commissie. Was eerder argument om Meccano af te wijzen
  9. Geretweet door
    BBL = Met Oosterweelverbinding negeert Vlaamse regering Europese klimaatdoelstellingen
  10. eerst LORO er uit wegens voorstel tunnel wilden voorstellen, daarna Meccano afgewezen omwille tolheffing Kennedytunnel, nu én tol & tunnels
  11. Geretweet door
    . zet de leugens over verder in het Vlaams parlement: "Antwerpen stemde tegen brug over dokken". (1/2)
  12. Bond Beter Leefmilieu Artikels 12/2/2014 - Weg met de misverstanden over de slimme kilometerheffing
  13. Persbericht stRaten-Generaal - Drie minuten tijdwinst of de gezondheid van 70.000 Antwerpenar… via
  14. In wil u leven, waar "Bolle akkers" belangrijker zijn dan de gezondheid van honderdduizenden mensen?
  15. Geretweet door
    ‘Vlaamse regering moet BAM-tracé in vuilbak gooien’
  16. Geretweet door
    Vervoersgedrag is gewoontegedrag. (proef!) bekijkt invloed op aantal&lengte files. Voor een rationeel debat.
  17. Geretweet door
    "We willen een verschuiving van de heffing, geen bijkomende heffing. Voor veel bestuurders wordt het zelfs goedkoper."